Francouz ve službách Haasu byl do poradního sboru FIA nominován ze své pozice jednoho z ředitelů „jezdeckých odborů“ GPDA. Jednání proběhne příští týden v Ženevě a Grosjeana na něm doplní jeho kolega ve funkci ředitele asociace Sebastian Vettel. Na pořadu jednání bude změna pravidel pro rok 2021 a následující.
Je zvláštní, že si piloti do svého čela zvolili muže, který byl za agresivní jízdu postaven jeden závod „mimo službu“, má na svém kontě největší počet nehod a také největší škálu vytáček všeho druhu.
Ale co, vždyť je to vlastně skvělý nápad. Po odchodu Pastora Maldonada nenajdete na startovním roštu jezdce, který by měl tolik zkušeností s bezpečnostními prvky, jako je právě Grosjean. Jen považte:
Dobrovolně téměř na každém okruhu otestuje kvalitu ochranných bariér – VC Austrálie 2018.
Jako jeden z mála zná osobně kvalitu svodidel i v boxech – VC Británie 2019.
Umí vyzkoušet pozornost ředitelství závodu, když havaruje za safety car – VC Ázerbájdžánu 2018.
Ví, jak se ve formuli 1 létá a jak odolná je konstrukce monopostu po dopadu na zem – VC Belgie 2012.
Zná limity pneumatik do deště a ví přesně, v jakém okamžiku už mokro nezvládnou a vůz jde mimo trať – VC Brazílie 2016.
A i když si za většinu problémů může sám, přesně ví, na koho to svést – VC Ázerbájdžánu 2018.
Prostě muž s rekordním počtem 20 trestných bodů na formulovém „řidičáku“ (z toho osm je aktuálně platných) je tím pravým, kdo má právo diskutovat o pravidlech a bezpečnosti formule 1.