Komentář: Bottas je z "ošklivého káčátka" hvězdou. Zatím jen s ručením omezeným

Bottas měl loni velkou smůlu, hlavně v Baku byl od vítězství jen krůček. Na to se ale historie neptá, takže v neděli v Melbourne slavil trumf po dlouhých 507 dnech.

Pro 29letého pilota to byl skvělý vstup do sezony a určitě si tím u svého šéfa Toto Wolffa posílil pozici. Letos podobné vzpruhy potřebuje, protože mu jde o prodloužení kontraktu a za ním stojí sousta mladých ambiciózní jezdců. Však také mistr světa Mario Andretti Finovi poradil, ať okamžitě zajde s bossem Mercedesu na pivo a promluví s ním o nové smlouvě.

Především to, jak Bottas dokázal skvěle odstartovat a kolem Lewise Hamiltona na pole position proletěl jako blesk, se počítá. Ale na nějaké sáhodlouhé závěry je ještě brzy. Proč? Tak tedy vězte:

1. Melbourne je specifický závod

V Austrálii se obecně nikdy nečeká žádné velké drama. První závod s novými vozy je obvykle „oťukávačka“, při níž piloti hledají hranice svých strojů. To bylo vidět i letos. Jezdci příliš neriskovali, jelo se víc hlavou než srdcem. Od chvíle, kdy ve 31. kole Max Verstappen předjel Sebastiana Vettela, se v top 5 neudála už žádná další změna v pořadí. V bodované desítce přinesla změnu už jen návštěva Pierra Gaslyho v boxech.

Prostě Melbourne svým charakterem více městského než klasického okruhu není tím pravým měřítkem pro celou sezonu. Jen pro ilustraci, naposledy zde triumfoval budoucí mistr světa v roce 2016, vítězem byl tehdy Nico Rosberg.

2. Hamilton měl technické problémy

To, že se po ztrátě vedení Hamilton nepokusil na týmového kolegu zaútočit, mělo jeden zásadní důvod. Podlaha jeho Mercedesu byla poškozená. Odlétl z ní sice rozměry nevelký, leč účinností důležitý prvek – malý difuzor umístěný před levým zadním kolem. Brit pak pociťoval narůstající vibrace vozu, takže se rozhodl jet konzervativně podle hesla „lepší druhé místo v hrsti než prvenství na střeše“.

3. Sezona je dlouhá

Máme za sebou teprve jednu jednadvacetinu celého ročníku. Samozřejmě, jeden zkažený závod vám může v konečném důsledku zničit úspěch v šampionátu, o tom by mohl vyprávět třeba Vettel. Ale jedno vítězství určitě titul nedělá.

Kromě čisté matematiky a týmové jedničky Hamiltona tu jsou ještě zbývající týmy z čela výsledkové listiny. Ferrari ani Red Bull si australské double Mercedesu nenechají líbit. Nejpozději v květnu v Barceloně přijdou do hry nové díly pro motory, šasi i aerodynamiku. A pak se ještě mohou dít velké divy.



Zdroj: aktualne.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *